Kipuka
[...Είναι το κομμάτι γης που σώθηκε αφότου η λάβα κύλησε από το βουνό - ένα νησί σχηματισμένο από ό,τι επέζησε έπειτα από μία μικρής έκτασης αποκάλυψη. Πριν κατέβει η λάβα, καψαλίζοντας τα βρύα στην πλαγιά, το κομμάτι αυτό ήταν ασήμαντο, ένα τίποτα μέσα σε μία απέραντη πράσινη μάζα. Μονάχα αντέχοντας κερδίζει την ονομασία του – διασωθέν...]
- Στη γη είμαστε πρόσκαιρα υπέροχοι -
Ocean Vuong





Kαλλιτεχνική, συλλογική δράση
στο πλαίσιο του προγράμματος LIVING PROJECT
Σεπτέμβριος - Οκτώβριος 2023
Το Κέντρο Μελέτης Χορού Ι. & Ρ. Ντάνκαν στην Αθήνα, διοργάνωσε το Living Project, γιορτάζοντας τα 120 χρόνια από τη δημιουργία του (1903-2023), εξετάζοντας την επίδραση της σκέψης και του έργου της Ισιδώρας και του Ραυμόνδου Ντάνκαν στο σήμερα και εξερευνώντας μια οικολογία που αντιλαμβάνεται τον κόσμο ως ένα διασυνδεδεμένο δίκτυο όντα ενώ αναγνωρίζει τη δύναμη και τις δυνατότητες της τέχνης να κάνει ορατές αυτές τις συνδέσεις. Με το Living Project, το Duncan Center επιχειρεί να αναδιαμορφώσει τη σχέση του με την τυπολογία του χώρου του και τις πρακτικές των ανθρώπων και των καλλιτεχνών που το κατοικούν και το περιβάλλουν.
Η Ηρώ Αποστολέλλη και η Γιώτα Πεκλάρη συνεργάζονται για πρώτη φορά με αφορμή το πρόγραμμα LIVING PROJECT, διερευνώντας την αλληλεπίδραση της κίνησης με τον προσωπικό και περιβαλλοντολογικό ιστό. Συνδυάζοντας την εμπειρία τους στον σύγχρονο χορό, το Σιάτσου, τη μουσική του σώματος και την προσβασιμότητα, αναπτύσσουν εργαλεία που έχουν ως στόχο την κοινωνική συνεύρεση και οριοθετούν ένα συμπεριληπτικό ηχοτοπίο, σημείο συνάντησης για μια βιωματική, συλλογική εμπειρία.
Η όραση, η ακοή και η αφή δημιουργούν καταστάσεις που επαναφέρουν την συνείδηση στο σώμα και στο εδώ και τώρα, καλλιεργώντας την φαντασία. Με υλικά το χώμα, το δέρμα, τον κύκλο, τη δόνηση και τον ρυθμό, το έργο τους με τίτλο Kipuka, χρησιμοποιεί μία εξωλεκτική γλώσσα συνύπαρξης και επικοινωνίας που μας επιτρέπει να μοιραστούμε, να αισθανθούμε και να παρατηρήσουμε. Προσκαλώντας μας σε μία κοινοτική γιορτή χορού και μουσικής στον πολυαισθητηριακό κήπο του Κέντρου Ντάνκαν, οι δύο χορογράφοι, επαναφέρουν την ιδέα της κοινότητας που ζει και επικοινωνεί με ευαισθησία, στο πρότυπο που οραματίστηκαν η Ισιδώρα και ο Ραϋμόνδος Ντάνκαν.
[...The dancer of the future will be one whose body and soul have grown so harmoniously together that the natural language of that soul will have become the movement of the body…]
-Isadora Duncan-
Η δράση πραγματοποιείται με διερμηνεία στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα και Ακουστική Περιγραφή και είναι ανοιχτή σε άτομα 15+ με ή χωρίς αισθητηριακές αναπηρίες, με προηγούμενη ή καθόλου εμπειρία στη μουσική και τον χορό.
--
Η Ηρώ Αποστολέλλη ασχολείται με τον χορό και την εναλλακτική ιατρική. Είναι απόφοιτος της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης και του Oriental Medicine and Shiatsu Training Centre. Στις διδασκαλίες της σε ενήλικες και σε παιδιά επικεντρώνεται στην τεχνική του αυτοσχεδιασμού. Στο πεδίο της χορογραφίας έχει συνεργαστεί με το Φεστιβάλ του Σωματείου Ελλήνων χορογράφων, την Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά κ.α. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος μαζί με την Αγνή Παπαδέλη- Ρωσσέτου, της ομάδας χορού Carnation (2009 – 2014). Τον Ιανουάριο του 2022 ιδρύει την Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία “τελείως σώμα” με την performer Άννα Αποστολέλλη
(ψευδώνυμο Πρόκνη).
www.carnationdance.com
www.iroapostolelli.com